Interpersonell neurobiologi med klinisk tillämpning

26 oktober

Plats: Göteborg. Kursanordnare: Psykologi med mera

Interpersonell Neurobiologi (IPNB) är ett forskningsfält som intresserar sig för hur vår hjärna och vårt nervsystem formas i samspel med våra interpersonella relationer och vårt medvetande - och hur alla tre påverkar varandra. Fältet kombinerar bland annat neurovetenskap, samtida hjärnforskning, anknytningsteori, mentaliseringsteori och mindfulnessforskning.

Alla verksamma metoder i psykologisk behandling har neurobiologiska komponenter. Med kunskap om hur detta påverkar människan kan du förstärka det som redan är verksamt i din nuvarande metod - oavsett vilken metod du använder. Varje moment under kursen kopplar till klinisk tillämpning och användningsområden i samtal, utvecklingsprocesser, möten och behandling. Kursen har även en valbar tillkommande fördjupningsdag i tillämpning på parterapi.

Anmälan: Anmälningar tas emot löpande tills kursomgången är fulltecknad.

Läs mer här.

feb

26 februari

Psykologen som ledare