Facklig utbildning

Denna internetbaserade fackliga introduktionskurs är avsedd för alla medlemmar - både för dig som redan är fackligt engagerad/förtroendevald, men också för dig som ”bara” vill lära dig mer om fackligt arbete.

Den innefattar alla arbetsmarknadssektorer - kommunal, statlig och privat. Utbildningen är pedagogisk, omfattande och lättöverskådlig. Du får bland annat lära dig om anställdas rättigheter/skyldigheter på arbetet, lagar och avtal på arbetsrättsområdet, hur förhandlingar går till och hur ditt förbund arbetar.

Det finns stora fördelar med att utbildningen är internetbaserad. Du kan genomföra utbildningen från vilken dator du vill, oavsett var du befinner dig i din egen takt vid tidpunkter som passar dig.
Dessutom finns ett livaktigt diskussionsforum där du kan ställa frågor samt ge och läsa synpunkter om det fackliga arbetet med andra medlemmar.

Vid behov kan du också kontakta ditt förbunds kursansvariga genom att skicka meddelande.

2017-01-09

För närvarande har vi tekniska problem med den fackliga introduktions-utbildningen. Felsökning pågår.